luni, 15 martie 2010

PUNCT DE VEDERE AL FNFMC

Catre,



CNCF „ CFR „ SA

Domnului Director General

SABO EMIL





La actul dumneavoastra nr 1/1295/03.03.2010, prin care notificati intentia de a efectua concedieri colective, va comunicam urmatoarele:

Analizand cauzele care determina intentia de concediere colectiva a unui numar de 600 salariati , constatam ca aceasta este determinata de faptul ca statul roman nu-si indeplineste obligatiile fata de Compania Nationala de Cai Ferate .

Ca urmare a finantarii insuficiente de la bugetul de stat pentru realizarea lucrarilor de reparatii capitale a infrastructurii feroviare publice , volumul cheltuielilor necesar anual pentru lucrari de intretinere a crescut. Sursa de acoperire a acestor cheltuieli o reprezinta tariful de utilizare a infrastructurii achitat de operatorii feroviari . Datorita acestei politici, care se perpetueaza de ani de zile, am ajuns in acest moment sa asistam la o tragedie sociala care are ca rezultat desfiintarea a 600 locuri de munca.

Din programul de restructurare si reorganizare a CNCF „ CFR „ SA rezulta ca modernizarea si eficientizarea procesului de coordonare si conducere a traficului feroviar presupune parcurgerea a doua etape :

Etapa a 1-a – pe termen scurt – se refera la desfiintarea locurilor de munca fara a pune ceva in loc, iar sarcinile celor care vor fi concediati vor fi preluate de salariatii ramasi in sistem, fapt ce va duce la solicitarea accentuata a acestora, acesta fiind un factor generator de evenimente de cale ferata.

Etapa a 2-a – pe termen mediu – inseamna investitii in activitatea de conducere a traficului fapt ce ar face ca locurile de munca ce vor fi desfiintate sa se faca prin retehnologizarea si modernizarea acestei activitati. Consideram ca aplicarea celor doua etape trebuie sa se faca invers , adica acest program sa inceapa cu etapa a doua prin promovarea celor 9 puncte de la capitolul 4.2 din programul de restructurare si reorganizare a CNCF „CFR „ SA .

Avem experienta concedierilor colective anterioare care s-au rezumat numai la concedierea salariatilor si desfiintrea locurilor de munca , iar solutiile tehnice care au fost propuse pentru fiecare program nu au mai fost aplicate.

Dar sa ne intoarcem la etapa nr.1. pct 1 din programul de restructurare si reorganizare care se refera la reducerea numarului de regulatoare de la 23 la 19 prin desfiintarea regulatoarelor de circulatie Piatra Olt, Caransebes, Bacau si Buzau.

Desfiintarea regulatoarelor sus mentionate, prin redistribuirea salariatilor si eliminarea a doua niveluri de decizie nu imbunatateste cu nimic, pe termen scurt si mediu, situatia economico – financiara a companiei . Inchiderea regulatoarelor de circulatie va determina o disfunctionalitate in conducerea traficului feroviar si nu in ultimul rand probleme sociale grave cu repercursiuni asupra salariatilor si a familiilor a acestora .

Principalele greutati cu care se vor confrunta acestia sunt urmatoarele :

- incarcarea salariatilor in procesul de conducerea a circulatiei prin marirea numarului de puncte de sectionare de pe o sectie de circulatie acest fapt ducand la aparitia de decizii ce pot perturba buna desfasurare a traficului feroviar ;

- in subunitatile subordonate regulatoarelor de circulatie, circulatia si manevra trenurilor se face cu instalatii invechite, deciziile cu privire la efectuarea miscarilor de manevra si a circulatiei trenurilor necesita un timp mai mare fapt ce conduce la un suprasolicitare neuropsihica;

- imposibilitatea de a face naveta , distanta de la domiciliul la locul de munca este cuprinsa intre 120 - 150 Km, prin noua arondare , iar deplasarea salariatului se prelungeste cu pina la 10 ore, fapt ce duce la nerespectarea Codului Muncii si a CCM privind odihna salariatilor;

- diminuarea veniturilor datorita faptului ca pe anumite sectii de circulatie nu mai sunt trenuri de naveta iar salariati vor apela la alte mijloace de transport .

- economia cu utilitatile nu va exista deoarece aceste cheltuieli se vor transfera la noile locuri de munca .

Datorita faptului ca masurile propuse de dumneavoastra pentru anul 2010, precizate in notificare , vizeaza exclusiv reducerea cheltuielilor, va propunem ca alternativa la desfiintarea regulatoarele mai sus amintite, transformarea acestora in puncte de lucru. Aceasta propunere raspunde obiectivului notificarii acela de a reduce cheltuielile.

Luand aceasta hotarare veti elimina si aparitia problemelor sociale .

Avand in vedere considerentele de mai sus nu suntem de acord cu intentia de concediere colectiva ca masura absoluta de redresare economica a companiei .

Consideram ca pot fi promovate si alte masuri care sa duca la redresarea economica a companiei fara a fi concediati cei 600 de salariati .

De asemenea reamintim ca in ramura de trafic exista un numar de 206.000 de ore suplimentare si de aceea ne intrebam de unde trebuie sa mai reducem personalul.









Bucuresti 11.03.2010

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu